وزیر ارتباطات: توانایی بینالمللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم میشود_بام وطن

[ad_1]
به گزارش بام وطن
کسب و کار نیوز-تفاهمنامه سهجانبه همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی سرزمین و ایرانسل، به منظور راهاندازی «سامانه فواد» امضا شد.
با وجود دکتر علاءالدین رفیعزاده معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین، دکتر سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس حمید فتاحی جانشین وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهندس سیدعلی تفرشی معاون گسترش مدیریت و حمایتسازمان اداری و استخدامی سرزمین، دکتر کامل داوودی رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی سرزمین، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه، دوشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، در عمارت کلاهفرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی سرزمین و ایرانسل به امضا رسید.
با امضای این تفاهمنامه سه جانبه، شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، اجرای سامانه فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی سرزمین (فواد) را برعهده میگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با پافشاری بر این که یکی از پروژههای پیشران و امیدبخش در وزارت ارتباطات، او گفت و گو دولت هوشمند است، اظهار کرد: در خصوص دولت هوشمند باید به سه مؤلفه دقت کنیم، مورد اول اصلاحاتی است که در فرایندها و نحوه اداره امور باید مورد نظر قرار دهیم و در حوزه مأموریتهای سازمان اداری و استخدامی سرزمین است. حوزه دوم در او گفت و گو دولت هوشمند، فناوری است و حوزه سوم او گفت و گو افرادی است که این زیستبوم را راهبری میکنند. نیاز است این سه قسمت را مدام در کنار هم ببینیم.
او همین طور گفت: در سطح ملی با نگاه وفاق و با انعقاد و اجرایی کردن مطرح فواد باید با اتکا به قسمت خصوصی بتوانیم قدم بلندی را در این حوزه برداریم و ایرانسل مسئولیتدار این ماموریت شده است. باورمان این است که با وجود همه زحمتها، دولت هوشمند به مقدار مورد انتظار در زندگی مردم جاری نیست و مردم از عواید آن منفعتمند نشدهاند. امیدواریم با پیگیری و انجام این تفاهمنامه، ناظر بهبود زندگی مردم، شفافیت و انسداد بسترهای فساد شویم.
هاشمی اضافه کرد: حکمرانی دادهمحور از موارد مورد پافشاری رئیس جمهوری است، این مهم میتواند با وجود دستاندرکاران این حوزه به خوبی رقم بخورد. منفعت گیری از ظرفیتهای ایرانسل به گفتن یکی از اپراتورهای برتر و موفق سرزمین، به واسطه تجارب ارزشمندی است که این اپراتور، در گسترش سکوهای اراعه خدمت، کسب رضایت مردم و توانایی منفعت گیری از ظرفیتهای بینالمللی یقیناً با اتکا به توان داخلی، داشته است.

وزیر ارتباطات پافشاری کرد: از ایرانسل میخواهیم تدبیری کند تا بتوانیم «دستیار هوشمند خدمات دولت» را که میتواند سردرگمیهای مردم را به حداقل رساند، در سامانه فواد به کار بگیریم. سامانههای جزیرهای علتسردرگمی شده و با یکپارچه شدن و همگرایی آن میتوان خدمات بهتری اراعه کرد.
وی با اشاره به این که سامانه فواد دو کارکرد مهم دارد، او گفت: این دو کارکرد شامل ترقی کیفیت خدمترسانی به مردم و امکان دستهبندی و پیگیری شکایات و نظارت دقیقتر بر کارکرد دستگاههای اجرایی است.
هاشمی در آخر از مجموعههای دخیل در اجراییسازی این مطرح، از جمله سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات، شرکت ایرانسل که با علم، آگاهی و توانایی خود داخل این پروژه شده و اندوختهگذاری کرده است و این چنین سازمان اداری و استخدامی سرزمین برای تدوین نقشه راه و عمل های اجرایی، سپاس کرد.
معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین با پافشاری بر این که «اگر خروجی کوششهایی که کارگزاران در قالب فرایندهای اداری انجام خواهند داد، علترضایت مردم از نحوه اراعه خدمات نشود، گویی کار و پیشرفتی حاصل نشده است.» به دو مسأله نداشتن وحدت فرماندهی و مورد منفعت گیری نبودن خروجی کوششها و عمل های متولیان در حوزه هوشمندسازی دولت اشاره کرد.
وی با گفتن این که کارگروهی از مجموعه معاونین و مدیران وزارت ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی سرزمین راه اندازی شد، او گفت: حاصل این نشستها، سندی است که با گفتن نقشه راه دولت هوشمند تدوین و ابلاغ شد که میتواند مسأله اول ما را حل کند.
رفیعزاده اضافه کرد: ما معتقدیم هر چه مقدار قسمت دولتی نقش راهبری داشته باشد و فرایندهای اجرایی را به قسمت خصوصی بدهد، خورسندی مردم افزایش اشکار خواهد کرد. فواد، یکی از پروژههای مهم و عامل حرکت دستگاههای اجرایی به سمت اراعه خدمات مناسب خواهد می بود.

او گفت: طی تعامل با وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات، شرکت توانمند ایرانسل به ما معارفه شد و بر این مبنا، ما از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری کردیم و مجموعه همکاران این شرکت، با همه وجود وجود اشکار کردند که با این عمل، مسأله دوم ما هم حل شد.
معاون رئیسجمهوری در ادامه سخن بگوییدهای خود فرمود: خودم از نزدیک از روال اجرایی این مطرح بازدید کردم و یک مورد تست انجام دادیم و نشان داد که سامانه به خوبی فعالیت میکند. بر پایه برنامه، این پروژه را همین ماه در استان قزوین منفعتبرداری می کنیم و در ادامه، برنامه داریم که این پروژه بتواند در سطح سرزمین هم اجرایی شود. با انجام این مطرح، دادههای با اهمیتی از انتظارات مردم و چالشهای حاضر در فرایندهای اداری به دست خواهد آمد که از شرکت ایرانسل خواست داریم برسی و گزارشگیریهای ملزوم را انجام بدهند و در اصلاح فرایندها ما را همراهی کنند.

مدیرعامل ایرانسل در این اتفاقات، طی سخنانی با اشاره به این که با دقت به برتری مطرح فواد، پیش از امضای قراردادها، عمل های اجرایی آن اغاز شده است، فرمود: سامانه فواد، یکی از عمل های ایرانسل در تحقق دولت هوشمند است و نزدیک به دو ماه است که ایرانسل فرایند اجراییسازی این مطرح و بستر مهم آن را اغاز کرده و نرمافزار اختصاصیای برای آن طراحی شده است. علاوه بر آن، ما دستیار هوشمندی داریم که بر روی سامانههای ایرانسل فعال است و میتوان در صورت نیاز، بر روی سامانه فواد نیز اجرایی شود.
رفیعی در ادامه گفت: شکایاتی که از سمت متقاضیان برای اراعه خدمات میآید، دادههای وسیعی است که میتواند به برسی نهادها و واحدها پشتیبانی شایانی کند. در حوزه گسترش هوشمندسازی، حس میکنیم باید عمل های مختلفی صورت بگیرد که سامانه فواد یکی از آنها است و از طریق آن، میتوان بازخوردهای خدمات را از طریق این سامانه دریافت کرد. این سیستم، همکاری جدی از همه ارگانها میطلبد. در نهایت، انجام این کار میتواند برسی زیاد جامعی در سطح سرزمین اراعه دهد و گزارشهای مفیدی از آن استخراج شود.
رئیس مرکز فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی سرزمین نیز در این نشست پافشاری کرد: پروژه فواد توانسته است زیر پنج ساعت به شکایات جواب دهد، در حالی که حتی در جهان هم مثالهای زیاد معدودی از آن میتوان اشکار کرد. بنابر این باید او گفت که این نوشته عمل زیاد بزرگی بوده و برای نظام اداری یک نوع انقلاب به حساب میآید.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، او گفت: وجود مقصد مشترک وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی سرزمین علتشده است تا عمل های درست و مناسبی در راستای مطالبات مردم انجام شود. این بستر به خوبی فراهم شده و با اتفاقاتی که امروز رقم میخورد و کوششهایی که صورت گرفته است، امیدوارم عایدی مناسبی برای مردم به وجود بیاید. سامانه فواد از معدود پروژههایی است که پیش از امضای تفاهمنامه، عمل های مهم انجام شده است و این مشخص می کند که این پروژه تنها یک امضا روی کاغذ نیست و کاملا اجرایی خواهد شد.

در آخر مراسم، در وجود معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه مطرح استقرار سامانه فوریتهای اداری (فواد)، توسط دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و مهندس سیدعلی تفرشی معاون گسترش مدیریت و حمایتسازمان امور اداری و استخدامی امضا شد.
اجرای پروژه «سامانه فوریتهای اداری (فواد)» در پی امضای تفاهمنامهای در بهمنماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی سرزمین اغاز شده و مقصد آن، تشکیل بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسائل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است.
اراعه راهکارهای مرکز ربط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، او گفتوگوی برخط، همکاری در جهت مشاوره، راهاندازی و مدیریت مرکز ربط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس او گفتوگوی برخط هوشمند)، طراحی و ترقی راهکارهای ارتباطی مؤثر در راستای تحول دیجیتال بهمنظور اراعه خدمات عمومی اثربخش و پاسخگو و در دسترس برای جامعه مقصد موردنظر سازمان، گسترش خدمات دولت هوشمند سرزمین، منفعت گیری از زیرساختها و خدمات گسترشیافته دیجیتال ایرانسل در خصوص برگزاری جلسات برخط و دورههای آموزشی و سرویسهای مبتنی بر APIهای اپراتوری، از جمله عمل های ایرانسل در اجرای سامانه فواد است.
شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که به گفتن بازوی اجرایی ایرانسل در حوزه تجاریسازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، مسئولیت اجراییسازی سامانه فواد را برعهده دارد، در حوزههای کاری متفاوت و بالقوهای فعالیت میکند.
اراعه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمانها و بنگاههای اقتصادی در قالب خدمات برونسپاری، از نزدیک به دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، حمایتاو گفتوگوی بر خط و حمایتشبکههای اجتماعی، اغاز شد و در این زمان، علاوه بر اراعه محصولات ذکر شده و با مقصد گسترش سبد محصولات قابل اراعه، خدماتی از جمله گسترش نرمافزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.
دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی
[ad_2]
منبع




