«بچه زرنگ» یک میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است

حامد علامتی در برنامه «نقد سینما» شبکه چهار راهبرد جاری این کانون را احیای سینمای کودک و نوجوان دانست و او گفت: این سینما سالم و فاخر است و نباید با نگاه صرف اقتصادی به سینما نگاه کرد. ما باید نگاه تربیتی داشته باشیم.
علامتی در جواب به این سوال که از آنجایی که شما در حوزه تجمیع ثروت در کانون عمل کردید، ولی به این فهمیدن رسیدید که در حوزه کودک و نوجوان نباید فقطً نگاه سود محور داشت، افزود: ما اگر بخواهیم به سینمای کودک نگاه اقتصادی داشته باشیم، باید مطابق سناریوی تازه پیش برویم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شاخصههای تشکیل فیلم تراز اشاره کرد و او گفت: تولیداتمان باید تراز و شاخص باشد. باید به مخاطبمان دقت کنیم. این تولیدات باید قابلیت اراعه در بازار بینالمللی داشته باشد. باید قوت وجود در جشنوارههای داخلی را داشته باشیم. به پیوست فرهنگی و بازارپردازی فرهنگی دقت کنیم. اگر این شاخصها را درنظر بگیریم، به حوزه اقتصادی دست اشکار میکنیم. مصداقش فیلم سینمایی «بچه زرنگ» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. الان نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان فروش داشته، که رکورد سینمای کودک را شکسته است. این فیلم سینمایی نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است.
به حرف های وی، علاوهبر آن ما به بازارپردازی فرهنگی هم دقت کردیم. برای مثالً در مهر ماه ۲۰ قلم کالای نوشتافزار مشابه با شخصیت «بچه زرنگ» اراعه کردیم. هفته قبل با همکاری مجموعه هنر پویا بازیهای رومیزی انیمیشن را تشکیل کردیم، که انشاءالله تا ۴۰۰ محصول تولیدات را ادامه میدهیم.
علامتی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گفتن یک نهاد فاخر در عرصههای پرورش فکری، تربیتی و ذوقی کودکان و نوجوانان در بیشتر از ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی هنری فعالیت میکند. کانون شامل بسته کامل فرهنگی، پرورشی و هنری است، که تئاتر، فیلم، کتاب، کتابخانه، پویانمایی و انیمیشن، قصه و هنرهای تجسمی را دربر میگیرد.
به حرف های مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز سینمای کودک و نوجوان یکی از راهبردهای استراتژیک در دنیاست. در سالهای قبل عواملی دست به دست هم داده تا نویسندگان، فیلمسازان و تهیهکنندگان به سمت سینمای کودک و نوجوان نیامدهاند.