فرهنگ وهنر

پارسا پیروزفر؛ دنیا به کام بازیگر خوش سیما_بام وطن


به گزارش بام وطن

«پارسا پیروزفر» این روزها در کانون دقت مخاطب و رسانه‌ها است. اکران « مست عشق » در سینماها و وجود او در این فیلم و بازی در نقش  مولانا  کافی می بود تا او را که مدام از بازیگران و سلبریتی‌های محبوب محسوب می‌شد مجدد در کانون دقت‌ها بنشاند.

 

هم تماشای نقش مولانا و هم نقش آفرینی پارسا پیروزفر بر روی پرده، وجود او را در این فیلم با کنج‌کاوی بیشتری همراه کرد. تا این مدت تب و تاب این وجود و نقش همه نشده که سریال تازه « در انتهای شب »، وجود او را در شبکه نمایش خانگی هم تداوم بخشیده و بار دیگر در کانون دقت تماشاگران و مخاطبان قرار داده است.

اکنون این بازیگر محبوب و خوش چهره، هم پردۀ سینما و هم قاب نمایش خانگی را تسخیر کرده و با همراه ساختن مخاطبان زیاد با حضورش، جهت رونق آنها شده است.

برخی علت این محبوبیت را در فیزیک قشنگ و خوش چهره بودن پیروزفر می‌دانند اما او یکی از بهترین بازی‌هایش را با چهره‌ای تکیده و در شمایل یک معتاد در کارنامه خود ثبت کرده و این مشخص می کند که داریوش مهرجویی نه تنها به مؤلفۀ زیبایی دقت نکرده بلکه آن را شکسته تا از توانایی پارسا پیروزفر به گفتن بازیگر منفعت گیری کند.

بازی پارسا پیروزفر در نقش یک معتاد به اسم یوسف در فیلم « مهمان مامان » یکی از بهترین‌بازی‌ها در کارنامۀ حرفه‌ای اوست. معتادی که به نوعی آنارشیسم و طغیان علیه خاستگاه طبقاتی خود دست زده و برای عشق به زنی از طبقه فقیر، خودخواسته از خانواده ثروتمند خود بُریده!

شخصیت پارسا در این فیلم روایت نوعی «خود ویران‌گری قهرمانانه» است که امتداد آن را می توان در « علی سنتوری»  هم پی گرفت.همان طور که یوسف، سخاوت‌مندانه به خانه پدری رفته و از یخچال آن، مرغ و ماهی برای مهمانی عفت خانم ( گلاب آدینه ) فراهم می‌کند، علی سنتوری هم در آن ویرانه، سوسیس ها را سرخ کرده و بین معتادان دیگر تقسیم می‌کند.

 تعداد بسیاری از افرادی که به فیلم «مست عشق» انتقاد داشتند معتقد بودند انتخاب او برای نقش مولانا درست نیست و او نتوانسته عظمت شخصیت مولانا را در بازی خود به نمایش بگذارد  یا برخی معتقد بودند او زیاد شیک‌تر و امروزی‌تر از آن است که در شمایل مولانا باورپذیر باشد و منتقدی او گفت: “مولانایی که او بازی کرده زیاد منفعل و مفلوک است”

 حسن فتحی  اما در جواب به این نقدها حرف های است پارسا پیروز‌فر آگاهانه نقش مولانا را بازی کرده است و عکس مولانایی که در فیلم می‌بینیم مربوط به آشنایی او با شمس و مرعوبیت در برابر شخصیت اوست نه آن مولانای بزرگی که سال‌ها سپس از ملاقات شمس در ذهن داریم.

برترین و بروزترین اخبار ورزشی اقتصای تکنولوژی و سلامتی را در وب سایت خبری بام وطن دنبال کنید.

با این حال این نقش هم یکی از خاص ترین نقش‌هایی است که پارسا پیروز فر در کارنامه خود ثبت کرده است. در واقع او برای نخستین بار، بازی در نقش یک شخصیت تاریخی را توانایی کرده است.

اکنون حضورش در سریال «در انتهای شب» با اقبال بسیاری از سوی مخاطبن همراه شده است و این بار او در نقش یک مرد بین‌سالی که در آستانی جدایی و فروپاشی زندگی زناشویی اش قرار دارد به عکس کشیده شده است. در نقش بهنام که یک نقاش و هنرمند است.

جذابیت چهره بین‌سالی او هم در این فیلم مزید بر علت است تا به میانجی وجود او، سریال مورد دقت مخاطب قرار بگیرد. گرچه نه فقط وجود او که فیلم‌نامه خوب این سریال در اقبال مخاطب به ان در همان تکه اول مشهود است.

این روزها عکس و چهره پارسا پیروزفر در بیلبوردهای شهری گسترده شده و تا حدودی جای عکس های تبلیغاتی  پژمان جمشیدی  را گرفته است. از یک سو چهره او را در شمایل مولانا بر بیلبوردهای‌تبلیغاتی فیلم مست عشق می‌بینیم و از نظر دیگر بر بیلبوردهای تبلیغی سریال «در انتهای شب». این روزها نام «پارسا پیروزفر» بیشتر از هر بازیگری به زبان مخاطب می‌آید. 

دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا