فیلم نامهنویسهایی که کارگردان شدند؛ از جیرانی تا قاسمخانی_بام وطن

به گزارش بام وطن
مروریبر کارکرد ۹ فیلمنامهنویس که تصمیم گرفتند کارگردانی را هم توانایی کنند.
به گمان زیاد شما هم در نشستهای نقدوبررسی فیلمها و یا یادداشتهای منتقدان درمورد حالت سینمای ایران در دهههای تازه با این گزاره روبه رو شدهاید که مهمترین معضل سینمای ایران، نه تجهیزات فنی و چالشهای سختافزاری که فقدان فیلمنامه استاندارد است. این یقیناً مسئلهای نیست که تنها از بیرون صنف، فهمید کارکرد فیلمنامهنویسان باشد و کافیست پای درددلهای یکی از فیلمنامهنویسان استخواندار بنشینید تا از زبان او هم در جریان این حقیقت قرار بگیرید که متأسفانه تا این مدت که تا این مدت است، فیلمنامهنویسی بهگفتن یک حرفه جدا گانه و نیازمند تخصص، در فرآیند فیلمسازی در سینمای ایران به رسمیت شناخته نمیشود و اتفاقا زیاد از اهالی این صنف نسبت به اصرار گروهی از کارگردانان برای نگارش فیلمنامههای آثار خود معترض می باشند!
فارغ از این که چه مقدار به فیلمنامهنویسی در سینمای ایران دقت میشود، قسمت عمدهای از کارگردانان موفق سینمای ایران در جریانهای فکری گوناگون، جزو همین گروهی می باشند که فیلمنامه آثارشان را خودشان مینویسند و این میتوان مثال نقضی برای رد کردن همه آن اظهارنظرهای گله هایآمیز از سوی اهالی صنف فیلمنامهنویسی باشد!
دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی