کسب وکار

۷۴۳۰ فقره شکایت از شرکت‌های بیمه ثبت شد/ترغیب شرکت‌های بیمه به اراعه خدمات بهتر با انتشار کردن آمار شکایت_بام وطن

[ad_1]
به گزارش بام وطن

کسب و کار نیوز- بنابر آمار انتشار شده از سوی بیمه مرکزی، در ده ماه اول سال ۱۴۰۳ در کل ۷ هزار و ۴۳۰ شکایت از ۳۰ شرکت بیمه به علاوه صندوق تامین خسارت‌های بدنی به ثبت رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به تازگی بیمه مرکزی آمار شکایات ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده را به تفکیک همه رشته‌های گوناگون انتشار کرد؛ بر این مبنا در ده ماه اول سال ۱۴۰۳ در کل ۷ هزار و ۴۳۰ شکایت از ۳۰ شرکت بیمه به علاوه صندوق تامین خسارت‌های بدنی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۴ هزار و ۲۲۴ شکایت داخل و ۲ هزار و ۴۰۵ شکایت ناوارد بوده است و نزدیک به ۸۰۱ شکایت هم در حال رسیدگی است.

گفتنی است، شرکت بیمه دانا با هزار و ۴۲۷، شرکت بیمه ایران با ۸۷۹ و شرکت بیمه آرمان با نسبت ۷۳۱ شکایت در رتبه اول تا سوم ثبت شکایت در بین شرکت‌های بیمه قرار دارند باید اشاره کرد این آمار در خصوص کل شکایت است.

آمار‌های انتشار از شکایت در بیمه مرکزی که در همه رشته به تفکیک گزارش شده است به طور مثال در رشته بیمه شخص ثالث در ده ماه اول سال ۱۴۰۳ در کل ۲ هزار و ۹۸۳ شکایت از ۲۵ شرکت بیمه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۴ شکایت داخل و ۸۹۹ شکایت ناوارد بوده است نزدیک به ۲۹۹ شکایت هم در حال رسیدگی بوده و هم چنان در جریان است.

بر پایه این گزارش، در رشته بیمه شخص ثالث شرکت بیمه دانا با ۶۹۹، شرکت بیمه ایران با ۴۷۷ و شرکت بیمه آرمان با نسبت ۴۴۸ شکایت در رتبه اول تا سوم ثبت شکایت در بین شرکت‌های بیمه در این رشته قرار دارند.

بیمه شخص ثالت

شیوه ثبت شکایت از شرکت‌های بیمه که در خصوص آن پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی هم‌حرف های می بود: مردم می‌توانند به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنند و در آنجا در قسمت خسارت مدارک خود را بارگزاری کنند موارد بازدید و به شرکت‌های بیمه وابسته ارسال می‌شود و شرکت بیمه موارد را بازدید می‌کند شکایت‌ها را بیمه مرکزی بازدید نمی‌کند شرکت‌ها آنها را بازدید و به ما جواب خواهند داد.

انتشار کردن آمار شکایت در رشته‌های گوناگون از سوی بیمه مرکزی که در رشته بیمه شخص نام صندوق تامین خسارت‌های بدنی هم به چشم می‌خورد در همین جهت هم علی رشیدی معاون اداره کل نظارت بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و شکایات بیمه مرکزی در او گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وجود نام صندوق بیمه فراهم خسارت‌های بدنی در فهرست شکایت بیمه شخص ثالث او گفت: به استناد ماده ۲۱ قانون بیمه شخص ثالت به منظور حمایتاز زیان‌دیدگان حوادث ناشی وسایل نقلیه خسارت بدنی وارده به اشخاص ثالث به علت فقدان و یا انقضای بیمه‌نامه، ابطال قرداد بیمه، شناخته نشدن وسیله مسبب حادثه، لغو پرونده فعالیت و… صندوق تامین خسارت‌های بدنی در قسمت پرداخت خسارت بیمه‌های شخص ثالث فعال است.

برترین و بروزترین اخبار ورزشی اقتصای تکنولوژی و سلامتی را در وب سایت خبری بام وطن دنبال کنید.

او افزود: بنابر این باتوجه به‌ مرتبط بودن فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی با او گفت و گو بیمه شخص ثالث این گمان وجود دارد برخی از اشخاص در فرآیند انجام عمل های اداری بیمه شخص ثالت به مشکلاتی برخورد کنند که می‌توانند شکایت خود را در سایت بیمه‌مرکزی ایران، سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بیمه‌ای ثبت کنند باید اصرار کرد صندوق تامین خسارت‌های بدنی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالت فعالیتی ندارد، اما در خصوص پرداخت خسارت تعهداتی دارد و در برخی پرونده‌ها گمان نیاز به شکایت در آن وجود دارد بر این مبنا نام صندوق تامین خسارت‌های بدنی در فهرست شکایت بیمه شخص ثالت وجود دارد.

آشنایی افراد با سامانه شکایت بیمه مرکزی 

معاون اداره کل نظارت بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و شکایات بیمه مرکزی فرمود: باید اصرار کرد آمار‌های انتشار شده در خصوص شکایت بیمه شخص ثالث خام می باشند و منفعت گیری کنندگان می‌توانند با منفعت گیری از شاخص‌های دیگر آن را تحلیل کنند از سمتی مقصد بیمه‌مرکزی از انتشار کردن آمار شکایت حمایتاز زیان‌دیدگان و ترغیب شرکت‌های بیمه به اراعه خدمات بهتر و آشنایی افراد با سامانه شکایت است.

افزایش شفافیت و مطمعن با انتشار کردن آمار شکایت از شرکت‌های بیمه

در نهایت گفتنی است، انتشار کردن آمار ده‌ماه شکایات بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه اهمیت‌های بسیاری دارد؛ به طور مثال انتشار کردن این آمار به بیمه‌گذاران و عموم مردم پشتیبانی می‌کند تا از کارکرد شرکت‌های بیمه آگاه شوند. این شفافیت می‌تواند به افزایش مطمعن عمومی به صنعت بیمه پشتیبانی کند و شرکت‌ها را وادار به بهبود خدمات خود نماید. این چنین آمار شکایات می‌تواند به شرکت‌های بیمه نشان دهد که در کدام عرصه‌ها مشکلات بیشتری وجود دارد. این اطلاعات می‌تواند به گفتن یک ابزار برای تحلیل و بهبود فرآیند‌ها و خدمات منفعت گیری شود.

این چنین با انتشار کردن آمار شکایت بیمه‌گذاران می‌توانند با بازدید این آمار، تصمیم بهتری در انتخاب شرکت بیمه بگیرند. آمار شکایات به آنها پشتیبانی می‌کند تا شرکت‌هایی را که سابقه کمتری در شکایات دارند، شناسایی کنند و نهاد‌های نظارتی می‌توانند از این آمار برای برسی کارکرد شرکت‌های بیمه و این چنین بازدید انطباق آنها با قوانین و مقررات منفعت گیری کنند. این اطلاعات می‌تواند به تنظیم‌گران پشتیبانی کند تا سیاست‌های جدیدی برای بهبود کارکرد صنعت بیمه وضع کنند.

به طور کلی، انتشار کردن آمار شکایات بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه نه تنها به بهبود کیفیت خدمات و افزایش مطمعن عمومی پشتیبانی می‌کند، بلکه به گفتن یک ابزار مهم برای نظارت و تنظیم‌گری در صنعت بیمه نیز عمل می‌کند بحثی که انتشار کردن مداوم آن نیز زیاد حائز اهمیت است.

دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا