فرهنگ وهنر

هزینه تبلیغ فیلم اوپنهایمر اظهار شد/ بیشترین در بین نامزدهای اسکار

[ad_1]

فیلم زندگینامه‌ای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در بین ۱۰ فیلم امسال در قسمت تبلیغات داشت.

تبلیغات «اوپنهایمر» در بین نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانه‌های تلویزیونی ملی تخمین زده شده که در نهایت به یک پیروزی تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز بدل شد و ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

اما ۳ فیلم از نامزدهای بهترین فیلم امسال اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند که شامل «زندگی‌های قبل»، «منطقه مورد علاقه» و «آناتومی یک سقوط» می‌شد. علاوه بر این، مطابق آمار، این ۳ فیلم دارای حداقل تبلیغات در پلتفرم‌های استریم بودند.

از آنجا که مقدار دلارهایی که برای بازاریابی فیلمی در شبکه‌های تلویزیونی سنتی خرج می‌شود برای جلب نظر رای‌دهندگان آکادمی نیست و تصمیم دارد تا مردم را به سینماها بکشاند، نمی‌تواند عامل مناسبی هم برای این که کدام فیلم جایزه برتر اسکار را از آن خود می‌کند، باشد. در واقع «همه چیز همه جا به یک‌باره» برنده جایزه بهترین فیلم ۲۰۲۳ از A۲۴ هیچ تبلیغی در تلویزیون ملی انجام نداد و اپل هم برای «کودا» برنده بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷ میلیون دلار هزینه کرد که زیاد تر آن بعد از برنده شدن اسکار رقم خورد.

به نقل از آی اسپات، بعد از «اوپنهایمر»، بزرگترین بودجه تبلیغات تلویزیونی در بین نامزدهای اسکار بهترین فیلم، برای فیلم «قاتلان ماه کامل» محصول اپل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی می بود که نزدیک به ۱۷.۸ میلیون دلار هزینه آن شد.

«باربی» ساخته گرتا گرویگ که پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ با فروشی ۱.۴۴ میلیارد دلاری می بود، ۹.۶ میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی ملی هزینه کرد. این کار شامل تبلیغات گوناگون برادران وارنر و یک کمپین گسترده در رسانه‌های اجتماعی می بود که تبدیل اکران فیلم پرفروش در ۲۱ جولای در کنار «اوپنهایمر» شد.

۴ نامزد دیگر بهترین فیلم شامل «جاماندگان»، «داستان آمریکایی»، «بیچاره‌ها» و «مایسترو» بین ۴ تا ۶ میلیون دلار هزینه تبلیغات کردند.

با این حال «اوپنهایمر» در سال قبل رتبه ششم را برای هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی ملی کسب کرد و ۵ فیلمی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات انجام دادند شامل «سریع ایکس» از یونیورسال با ۳۲.۵ میلیون دلار، «فلش» از برادران وارنر با ۳۲.۱ میلیون دلار، «مهاجرت» از یونیورسال/ ایلومینیشن با ۳۱.۸ میلیون دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» با ۲۹.۸ میلیون دلار و «ایر» استودیو آمازون با ۲۹.۴ میلیون دلار بودند.

[ad_2]

منبع

برترین و بروزترین اخبار ورزشی اقتصای تکنولوژی و سلامتی را در وب سایت خبری بام وطن دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا