زیر سایه دیجیتالی شدن – سایت خبری تحلیلی کسب و کار_بام وطن

به گزارش بام وطن
کسب و کار نیوز-این روزها که تکنولوژی همه جنبههای زندگی را دگرگون کرده، عادتهای قدیمی را از بین برده و هر روز با ابداعی تازه، مردم را شگفتزده میکند.
بانکداری هم یکی از هزاران چیزی است که با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تحولات شده و بر همین مبنا هم نئوبانکها به علت صرفهجویی در زمان و یقیناً هزینه، تواناییای کاملا متفاوت از انجام کارهای بانکی خلق کردهاند.
سالهاست که به ناچار زمان و هزینهی بسیاری را صرف انجام چند کار بانکی ساده کردهایم؛ هزینههایی که احتمالا به علت آنکه به مرور پرداخت خواهد شد، به چشم نمیآیند اما در دراز زمان، میتوانند مبلغ قابل توجهی باشند.
ابتداییترین هزینهای که در بلو به طور کامل حذف شده، هزینه رفت و آمد به شعب بانک است؛ همین چند سال پیش برای انجام هر کار بانکی، از بازکردن حساب تا تحول رمز دوم کارت، باید شال و کلاه میکردیم و به شعبه یا عابربانک میرفتیم، این رفتوآمدها نه تنها الزام صرف زمان بودند بلکه هزینههایی همانند پرداخت کرایه تاکسی یا سوخت خودروی شخصی و حتی هزینه حمل و نقل عمومی را برای رسیدن به شعبه مورد نظر پرداخت میکردیم، در حالی که هزینههای جبران آلودگی هوا و افزایش ترافیک برای انجام همین کارهای ساده هم سر به فلک میکشد.
در حقیقت اگر این هزینههای نهان را در نظر بگیریم، مشتریان برای انجام کارهای بانکی با مراجعه به شعبه، مبالغ قابل توجهی را بهطور مستقیم و غیرمستقیم به خود و حتی محیط زیست داخل میکنند. به مبالغ بالا هزینهیبازکردن حساب، صدور کارت، دریافت پیامک و تعداد بسیاری از کارمزدهای دیگری که در دل تراکنشها نهان خواهد شد هم باید اضافه کنیم.
بلوبانک سامان به گفتن یکی از پیشگامان این تحول، با تکیه بر فناوری و حذف فرآیندهای غیرضروری، تواناییای کاملا متفاوت را به مشتریانش هدیه داده است. بازکردن حساب در بلو نه تنها رایگان است، بلکه تنها با چند کلیک و کاملا آنلاین انجام میشود. کاربران بلو نه تنها برای بازکردن حساب و صدور اولین کارت هزینهای پرداخت نمیکنند که حتی در سریعترین زمان ممکن، بلوکارت خود را هر جا که باشند دریافت میکنند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
یکی دیگر از خدمات رایگان بلو، پیامکها است؛ درواقع بلو برای هیچکدام از پیامکها هزینهای از کاربران دریافت نمیکند و حتی این امکان را در اختیار کاربران گذاشته که با خاموش کردن گزینه پیامک و منفعت گیری از نوتیفیکیشن درون اپلیکیشن، از تحمیل هزینه پیامکها به بلو هم جلوگیری کنند. این اعلانات لحظهای نه تنها هزینهای برای مشتری در پی ندارد، بلکه هزینههای عملیاتی بلو را هم افت میدهد و یک رابطهی برد-برد است که در آن هم کاربر و هم اراعهدهنده خدمات منتفع خواهد شد.
بلوبانک سامان، ویژگیهای فرد دیگر هم برای صرفهجویی در هزینههای کاربران در نظر گرفته است؛ یکی از آنها رایگان بودن هزینه تراکنشهای بلو به بلو، بلو به سامان و سامان به بلو است. به این معنی که اگر کاربران بلو، مبلغی را به حساب یک کاربر دیگر در بلو یا بانک سامان واریز کنند، هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند و این چنین کارمزد انتقال از بانک سامان به بلو هم صفر است؛ رقمی که اگرچه در ظاهر زیاد ناچیز است اما با در نظر گرفتن این هزینه به طور سالانه، احتمالا مبلغ قابل توجهی میشود.
اکنون از همه اینها که بگذریم با داشتن حساب بلو میتوانید تا ریال آخر پول خود را کارت بکشید یا از طریق اپلیکیشن منتقل کنید.
علاوه بر همه این مزایای مالی که منفعت گیری از نئوبانکها برای مشتریان خود به همراه دارد، از منظر فرد دیگر هم باید به ماجرا نگاه کرد؛ شفافیت مالی. بلو با شفافیت کامل، همه هزینهها و تراکنشها را به طور دقیق و لحظهای و با جزئیات کامل در اختیار کاربر قرار میدهد که علتمیشود مشتریان کنترل بهتری بر هزینههای خود داشته باشند و بدون نگرانی از کارمزدهای نهان، امور مالیشان را مدیریت کنند.
در حقیقت با نگاهی کلیتر به ماجرا، پیداست که بانکداری دیجیتال آیندهی اجتنابناپذیر خدمات مالی است. تحولی که نئوبانکها در پیش گرفتهاند، بخشی از موج جهانی حرکت به سوی دیجیتالی شدن خدمات بانکی است؛ حرکتی که نه تنها شدت و کارایی را افزایش میدهد، بلکه از منظر مالی همبه سود کاربران همه میشود.
دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی