۸۶ درصد مردم از کالابرگ منفعت گیری کردند/آیا این مطرح ادامه خواهد داشت؟_بام وطن

[ad_1]
به گزارش بام وطن
کسب و کار نیوز- سخنگوی مطرح ملی کالابرگ او گفت: اجرای این مطرح در سه فاز گوناگون انجام شده و تا بحال ۸۶ درصد از مشمولان توانستهاند از اعتبار خود برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاههای طرف قرارداد منفعت گیری کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز،
مرجان دبیری ظهر امروز ۹ فروردین در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار کرد: این مطرح ابتدا برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا شد و سپس در فازهای بعدی دهکهای یک تا سه و چهار تا هفت را دربر گرفت. تا بحال ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مطرح منفعتمند شدهاند.
وی با اشاره به الگوی خرید مردم او گفت: با دقت به همزمانی اجرای مطرح با ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، ترجیح مردم عمدتا به سمت کالاهای ماندگار همانند حبوبات، برنج، روغن، گوشت و مرغ بوده است. یقیناً این الگو بسته به مناطق گوناگون سرزمین متفاوت است.
دبیری با اشاره به برخی چالشهای اولیه مطرح، افزود: در روزهای آغازین اجرای مطرح از ۱۱ اسفندماه، برخی فروشگاهها و مصرفکنندگان به خرید کالاهای تکی نظیر روغن و برنج تمایل بیشتری داشتند. اما با برگزاری جلسات متعدد و مدیریت موثر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاههای استانی، این چالشها کم کم رفع شد و اکنون کمبودی در فراهم کالاها وجود ندارد.
سخنگوی مطرح ملی کالابرگ درمورد برسی اجرای مطرح در استان کرمان او گفت: بازدیدهای میدانی مشخص می کند که هیچ مشکلی در فراهم کالا و خرید شهروندان وجود ندارد و فروشگاهها نیز به خوبی همکاری کردهاند.
وی در آخر با اشاره به ادامهدار بودن مطرح پافشاری کرد: اکنون، اجرای مرحله دوم مطرح در جریان است اما زمان شارژ مجدد اعتبار اشکار نشده است. مذاکراتی برای فراهم بودجه ملزوم از سوی سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است.
دبیری افزود: از شهروندان تقاضا داریم تنها از طریق سرشماری رفاه پیگیر مانده اعتبار خود باشند و از کلیک کردن روی لینکهای ناشناس خودداری کنند تا از هرگونه کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری شود.
دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی
[ad_2]
منبع




