اقتصاد

ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار_بام وطن

[ad_1]
به گزارش بام وطن

با تمرکز بر ویژگی‌های بی همتا کشورها و نحوه پاسخگویی آنها به نیازهای کارآفرینان و اندوخته‌گذاران نوپا، به بازدید بهترین مناطق دنیا برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار بپردازیم. سنگاپور، کانادا و دانمارک به همراه چند سرزمین اروپای غربی به اضافه ایالات متحده، هنگ‌کنگ و نیوزیلند ۱۰ جغرافیای برتر در رتبه‌بندی اکونومیست اینتلیجنت یونیت بودند که عمدتاً از ارامش اقتصادی و سیاسی زیاد قدرتمندی برخوردار می باشند.

بازدید این گزارش مشخص می کند در سال قبل در بسترسازی برای تشکیل محیط‌های مناسب کسب‌وکار،  بزرگترین پیشرفت‌ها در محیط‌های تجاری ویتنام، تایلند، بلژیک، سوئد، هند و کاستاریکا روی داده، اما بدترین حالت در چین، بحرین، شیلی و اسلواکی مشاهده شده است.

این گزارش دو روال مهم در کسب اندوخته‌گذاری‌ها در محیط‌های تجاری در نقاط گوناگون دنیا را برجسته می‌کند. اولاً چشم‌انداز محیط تجاری چین در نتیجه عدم مطمعن زیاد تر در سیاست‌های این سرزمین، تنش با ایالات متحده و چشم‌انداز طویل مدت چالش‌برانگیز رشد بدتر شده است.

در آخرین رتبه‌بندی‌های محیط‌های کسب‌وکار، چین از بازارهایی همانند مالزی، تایلند، ویتنام، مکزیک و هند عقب‌تر مانده است، درحالی‌که این چند سرزمین به جستوجو جذب اندوخته‌گذاری در قسمت تشکیل می باشند. ثانیاً، کشورهای اروپای شرقی به‌شدت از پیامدهای جنگ در اوکراین ضربه خورده‌اند و در نتیجه زمان‌های بازار کسب‌وکار در این کشورها افت یافته است.

در روبه رو، اروپای غربی با حالت جنگی در شرق اروپا بهتر کنار آمده است. تغییرات در رتبه‌بندی محیط کسب‌وکار  در سال قبل، تاثییر جنگ در اوکراین، افزایش تورم و بحران هزینه‌های زندگی و ترکیب جاری تضعیف مالی کشورها، انقباض پولی و افت رشد اقتصادی را بر محیط‌های تجاری جهانی مشخص می کند.

به‌هر حال، آمریکای شمالی و اروپای غربی هم چنان بهترین مکان‌ها در دنیا برای انجام تجارت می باشند. آسیا بالاتر از اروپای شرقی در رتبه سوم قرار دارد و آمریکای لاتین کارکرد بهتری نسبت به خاورمیانه و آفریقا دارد.

شاخص‌های رتبه‌بندی

این رتبه‌بندی ۹۱ شاخص را در ۱۱ دسته گوناگون به این شرح بازدید می‌کند: محیط سیاسی، محیط اقتصاد کلان، زمان‌های بازار، سیاست کشورها در روبه رو کسب و کار آزاد و رقابت تجاری، سیاست کشورها در روبه رو اندوخته‌گذاری خارجی، تجارت خارجی و کنترل مبادلات، مالیات، تامین مالی، بازار کار، زیرساخت‌‌ها و آمادگی فناورانه هر سرزمین.

هر یک از ۹۱ شاخص در مقیاسی از ۱ (زیاد بد برای تجارت) تا ۵ (زیاد خوب برای تجارت) نمره‌دهی شده است. نمرات هم برای پنج سال قبل و هم برای پنج سال آینده در نظر گرفته می‌شود. کشورهایی که رتبه‌های خوبی در این رده‌بندی به‌دست آورده‌اند اقتصادهای پیشرفته و عملکردهای قوی طویل‌زمان در شاخص تعیین‌شده دارند.

به‌این ترتیب کشورهای یونان، آرژانتین، هند، آنگولا، قطر، کنیا، جمهوری دومینیکن، ونزوئلا، لیتوانی و صربستان به ترتیب قدم‌های مهمی برای بهبود کارکرد خود برداشته‌اند و انتظار می‌رود در آینده ناظر بهبود رتبه‌های این کشورها باشیم.

برترین و بروزترین اخبار ورزشی اقتصای تکنولوژی و سلامتی را در وب سایت خبری بام وطن دنبال کنید.

طبقه‌بندی منطقه‌ای

آمریکای شمالی و اروپای غربی: بهترین در جهان برای تجارت

در رده‌بندی بهترین محیط‌های کسب‌وکار، کانادا در رتبه دوم و ایالات متحده در رتبه چهارم قرار دارد، رتبه هر دو سرزمین بدون تحول نسبت به سال قبل به‌دست آمده است.

از سویی این حقیقت که ۱۰ سرزمین از ۲۰ سرزمین برتر در رتبه‌بندی جهانی در غرب اروپا قرار دارند، نشان‌دهنده ارامش سیاسی منطقه، بازارهای داخلی بزرگ و رقابتی و باز بودن تجارت جهانی است. تعداد بسیاری از کشورهای اروپای غربی توانسته‌‌اند در طول سال ۲۰۲۲ برنامه‌های حمایتی مالی قابل‌توجهی را برای شهروندان و مشاغل فراهم آورند، چون افزایش تورم هزینه زندگی را افزایش داده است.

با دقت به انقباض سریع پولی، چشم‌انداز مختصر‌زمان اقتصادی این منطقه ضعیف است. اما در بین‌زمان، هزینه‌های زیاد تر زیر نظر صندوق بازیابی ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا، علتاندوخته‌گذاری مناسب برای کسب‌وکار در قسمت دیجیتال، دستور کار سبز و دور شدن از اتکا به روسیه در قسمت انرژی خواهد می بود.

بزرگترین برندگان منطقه: در قیاس با یک سال قبل، بلژیک هفت پله و سوئد شش پله، رتبه خود را ارتقا داده‌اند. بهبود بلژیک در این رتبه‌بندی نشان‌دهنده سیاست بازتر اندوخته‌گذاری مستقیم خارجی  است. سوئد هم توانسته رتبه خود را با ارامش سیاسی و اقتصادی بهبود بخشد.

سوئد یکی از گسترش یافتهترین اقتصادهای دیجیتالی جهان است و بیشتر از تعداد بسیاری از کشورهای همتای خود در کربن‌زدایی از صنایع پیشرفت کرده است، به این معنی که موقعیت خوبی برای عکس العمل به روندهای تحول‌آفرین در فناوری و محیط‌زیست دارد.

بزرگترین بازندگان: اسلواکی در این رتبه‌بندی نسبت به سال قبل هفت پله سقوط داشت. در این منطقه انقباض پولی بر زمان‌های تامین مالی تاثییر گذاشته است. علاوه بر این، با افت رشد تجارت خارجی در بحبوحه ادامه اختلالات زنجیره تامین و افزایش هزینه‌های قسمت تشکیل انرژی امتیاز زمان‌های بازار اسلواکی بدتر شده است.

لتونی هم شش پله سقوط کرده که ناشی از بدتر شدن نمرات تامین مالی و بازار کار است. این سرزمین دوران نیروی کار رو به افت، مهاجرت مداوم کارگران جوان و افتاستعداد را از سر می‌گذراند. سقوط شش پله‌ای صربستان نیز دلنشین دقت است. امتیاز بازار کار صربستان، که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های شراکت نیروی کار در اروپا را دارد، به علت سطح پایین توانایی‌های دیجیتال روبه وخامت است.

 آسیا: در آرزوی دوری از چین

سنگاپور بهترین محیط تجاری جهان را برای اندوخته‌گذاران فراهم ساخته و هنگ‌کنگ، نیوزیلند، استرالیا، تایوان و کره‌جنوبی نیز جزو ۲۰ سرزمین برتر جهان می باشند. امتیاز آسیا برای سیاست‌هایش در روبه رو تجارت خارجی در حال بهبود است. این کار تا حدی منعکس‌کننده تاثییر موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد منطقه‌ای است که در پنج سال قبل به تصویب رسیده و اثرات آن در دوره پیش‌بینی پنج ساله از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ محسوس خواهد می بود.

بزرگترین برندگان: کشورهای آسیایی که رتبه خود را نسبت به سال قبل زیاد تر بهبود بخشیده‌اند، ویتنام، تایلند و هند می باشند. ویتنام با ۱۲ پله صعود در رده‌بندی بهترین محیط‌های کسب‌وکار، در کل بهترین کارکرد را نشان داده، درحالی‌که تایلند ۱۰ پله و هند هم ۶ پله صعود داشته‌اند.

ویتنام و تایلند سیاست‌های مساعد برای اندوخته‌گذاران خارجی دارند، در کنار آن از وجود شرکت‌هایی سود می‌برند که سیاست «چین‌پلاس‌وان» یا China Plus One را برای داشتن زنجیره‌های تامین در چین و دیگر بازارهای آسیایی را جستوجو می‌کنند.

سیاست «چین پلاس‌وان» استراتژی تجاری برای اجتناب از «اندوخته‌گذاری فقط در چین» و تنوع بخشیدن به تجارت در دیگر کشورها یا هدایت اندوخته‌گذاری‌ها به سمت تشکیل در دیگر اقتصادهای در حال گسترش همانند هند یا تایلند یا ویتنام است.

این کار واکنشی‌ است ازسوی شرکت‌های بین‌المللی در برابر برنامه کووید صفر چین که عملیات‌های تجاری را محدود کرد و نیز این سیاست به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با روابط ایالات متحده و چین را افت دهند.

امتیاز ویتنام به علت بهبود چشم‌انداز اقتصادی و امتیاز تایلند در نتیجه ارامش اقتصادی زیاد تر افزایش یافته است. هند پیش از این هم برای جذب اندوخته‌گذاری در تشکیل تلاش کرده، اما اکنون در موقعیت مناسبی برای منفعت‌مندی از روندهای شبیه جذب اندوخته قرار گرفته است.

اقتصاد قوی و باثبات و دسترسی به نیروی کار بزرگ مبنا جذابیت هند برای اندوخته‌گذاران است. اصلاحات سیاستی انجام تجارت در هند را آسان‌تر کرده و اندوخته‌گذاران بر این باورند که پیشرفت‌های عمده در عرصه‌هایی همانند زیرساخت‌ها، مالیات و مقررات تجاری، به افزایش جذابیت این سرزمین برای اندوخته‌های خارجی خواهد افزود.

بزرگترین بازنده: در این رتبه‌بندی چین بزرگترین بازنده آسیا و یقیناً در جهان است و در رده‌بندی سه‌ماهه دوم در قیاس با سال قبل ۱۱ پله سقوط کرده است.

اگرچه آخر سیاست صفر کووید برای شرکت‌هایی که در چین فعالیت می‌کنند مثبت است، تغییرات نظارتی ناشی از جهت‌گیری سیاست‌های اقتصادی و این چنین افزایش هزینه‌های محلی بر محیط کسب‌وکار آن تاثییر گذاشته و زمان‌ها را برای اندوخته‌گذاران بین‌المللی محدود کرده است. چین اکنون در رتبه‌ای پایین‌تر از مالزی، تایلند، ویتنام و هند قرار دارد.

 آمریکای لاتین: با عملکردی نسبتاً بهتر

آمریکای لاتین از نظر اثربخشی سیاسی امتیاز ضعیفی دارد که منعکس‌کننده مشکلاتی چون فساد اداری، افزایش جرم و جنایت، وجود نهادهای ضعیف و اعمال سیاست‌هایی زیاد تر نامنسجم در روبه رو تجارت است.

در سال ۲۰۲۲ جریان ورودی اندوخته‌گذاری مستقیم خارجی، عمدتاً نه‌تنها به قسمت‌های مرتبط با کالا، بلکه به خدمات (همانند رستوران‌ها و امور مالی) و تشکیل در تعداد بسیاری از اقتصادهای آمریکای لاتین علترونق این اقتصادها یقیناً در حد اندک شد. این رونق کوچک اندوخته‌گذاری مستقیم خارجی تا سال ۲۰۲۳ ادامه یافت.

بهبودهایی در کشورهایی که اصلاحات اقتصادی در پیش گرفته‌اند ثبت شده، اما این بهبودها نسبت به دیگر مناطق بازارهای نوظهور کندتر بوده و همین امر نمایانگر مشکلات حاکمیتی در منطقه است. در قیاس با روندهای جهانی، سیاست مالیاتی آمریکای لاتین زیاد ضعیف است چون اکثر این کشورها سیستم‌های حاکمیتی زیاد پرهزینه‌ای دارند. علاوه بر این، بار مالیاتی در حال افزایش است و همین قضیه نشان‌دهنده نیاز این کشورها به افت کسری بودجه بعد از آخر همه‌گیری است.

بزرگترین برنده: کاستاریکا رتبه جهانی خود را با شش پله صعود بهبود بخشیده است. علت این کار امتیازاتی است که این سرزمین به علت وجود زیرساخت‌ها و آمادگی تکنولوژیکی بالا به‌دست آورده است.

اجماع سیاسی گسترده در کاستاریکا برای نگه داری و ادامه یک اقتصاد باز و سازگار با بازار جهانی به این سرزمین پشتیبانی کرده تا شبکه گسترده‌ای از معامله های آزاد تجاری را ضمانت کند و از آن برای جذب اندوخته‌گذاران خارجی منفعت ببرد. کاستاریکا در ماه مه ۲۰۲۱ به جمع کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و گسترش پیوست و همین امر مسیر صعود کاستاریکا را در رده‌بندی‌های جذب اندوخته‌گذاری خارجی هموارتر کرده است.

بزرگترین بازنده‌ها: در آمریکای لاتین در قیاس با سال قبل شیلی ۹ و کلمبیا ۶ پله سقوط کرده‌اند و امتیازات محیط سیاسی و سیاست در روبه رو اندوخته‌گذاری خارجی برای هر دو سرزمین افت یافته است.

این سقوط ۹ پله‌ای در شیلی به‌معنی عدم قطعیت‌های سیاسی مرتبط با فرآیند اصلاح قانون اساسی است که نااطمینانی به اقتصاد تشکیل کرده و به اثربخشی سیاست‌ها لطمه زده است و نیز برنامه‌هایی که دولت چپ‌گرا برای گسترش نقش دولت در اقتصاد پیاده کرده، یکی دیگر از عوامل سقوط رتبه شیلی در رتبه‌بندی جهانی محیط‌های کسب‌وکار به حساب می‌آید.

با این حال، شیلی با ایستادن در رتبه ۳۰ دنیا، هم چنان رتبه برتر آمریکای لاتین را در این رتبه‌بندی در اختیار دارد. در کلمبیا، سیاست اقتصادی در زمان رئیس‌جمهور چپ‌گرا، گوستاوو پترو، مداخله‌گرایانه‌تر و دولت‌محورتر شده؛ از جمله این سیاست‌ها، مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای قسمت نفت است.

 خاورمیانه و آفریقا: پایین‌ترین رده‌بندی

امتیاز کلی منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) در رتبه‌بندی جهانی محیط‌های کسب‌وکار نسبت به دیگر مناطق از همه کمتر است. این رتبه‌ ضعیف منطقه منا به علت حکومت‌داری ضعیف و ناامنی تاریخی حاکم بر آن، از جمله سرریز درگیری‌ها در سوریه، یمن و لیبی، در کنار ناآرامی‌های سیاسی در کشورهایی چون عراق و لبنان حاصل شده است.

افت هزینه‌های اندوخته‌ای در شرایط سخت‌گیری‌های مالی بعد از شیوع همه‌گیری کرونا، امتیاز اقتصاد کلان منطقه را محدود کرده، اما از جنبه مثبت، این کار کشورها را به حمایتاز اصلاحات تجاری دوستانه، همچون اصلاحاتی برای افزایش شراکت عمومی-خصوصی و اندوخته‌گذاری خارجی سوق داده است.

اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیشترین رتبه را در منطقه دارند و امتیازات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در سال‌های تازه به مدد افزایش قیمت نفت و افزایش ظرفیت جذب برای اندوخته‌گذاری‌های تازه بهبود یافته است. قطر، عربستان سعودی و امارات در بازه وقتی ۲۰۲۷-۲۰۲۳ پیشرفت بیشتری خواهند کرد.

هم خاورمیانه و هم آفریقا طبق معمولً از حاکمیت و مقررات شرکتی ضعیف و نیز نیروهای کار آموزش ندیده رنج می‌برند و کشورهایی همانند آنگولا و نیجریه در آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اتکای بیشتر از حدی به استخراج هیدروکربن‌ها دارند. با این وجود، نرخ بازده برای شرکت‌هایی که بر فضای پیچیده سیاسی و نظارتی منطقه تسلط دارند، می‌تواند بالا باشد.

بزرگترین برندگان: هیچ کشوری در خاورمیانه یا آفریقا بهبودی در رتبه‌بندی محیط‌های کسب‌وکار در قیاس با دیگر مناطق جهان ثبت نکرده‌اند. آفریقای جنوبی با چهار پله افزایش رتبه، روندی نسبتاً صعودی را توانایی کرده، اما این صعود، بهبود در سطحی پایین را مشخص می کند چون این سرزمین هم چنان با اختلال در قسمت خدمات‌عمومی حیاتی همانند تامین برق روبه رو است که برای رشد محیط کسب‌و‌کار محدودیت تشکیل می‌کند.

بزرگترین بازنده: در رتبه‌بندی تازه محیط‌های کسب‌وکار، بحرین ۹ و کویت ۶ پله سقوط کرده‌اند. هر دو سرزمین به علت بدتر شدن امتیاز زمان‌های بازار در نتیجه سقوط  قیمت جهانی نفت که سهم بزرگی از درآمدهای‌شان دارد، این سقوط را توانایی کرده‌اند. عدم پیشرفت در اصلاحات اقتصادی و مقررات مربوط نیز بر امتیازات محیط تجاری این کشورها سنگینی می‌کند.

 ایران: در قعر جدول

در رتبه‌بندی‌ای که پیشتر برای سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ برای محیط‌های کسب‌وکار در کشورهای گوناگون اراعه شده می بود، ایران در بین ۸۲ سرزمین در رتبه ۸۱ قرار داشت و رتبه ایران تنها از ونزوئلا بهتر می بود. در رتبه‌بندی تازه اکونومیست اینتلیجنت یونیت، خبری از رتبه‌بندی ایران یافت نشد.

اما بنیاد هریتج، اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن‌دی‌سی، تازه ترین امتیاز آزادی اقتصادی در ایران را ۴۱/۲ اظهار کرده است. به این ترتیب رتبه ایران در آزادی اقتصادی ۱۶۹ در جهان است که نسبت به سال ۲۰۲۳ یک پله سقوط کرده است.

با این امتیاز، ایران در بین ۱۴ سرزمین منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، رتبه چهاردهم را دارد. بر پایه اظهار بنیاد هریتج، امتیاز آزادی اقتصادی ایران، کمتر از میانگین جهانی و منطقه‌ای است و بر پایه شاخص ۲۰۲۴ این بنیاد، اقتصاد ایران، اقتصادی «سرکوب‌شده» است.

 طبقه‌بندی کشورها

۱۰ سرزمین برتر رتبه‌بندی بهترین محیط‌های کسب‌وکار دو سرزمین آسیایی می باشند و به‌غیر از ایالات متحده و کانادا، بقیه شش سرزمین اروپایی‌اند.

  سنگاپور: ایده‌آل برای کارآفرینان جهانی

سنگاپور به علت موقعیت استراتژیک، بوروکراسی کارآمد و سیاست‌های تجاری باز، یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب‌وکار است. این ویژگی‌ها سنگاپور را به یک مرکز دلنشین برای کارآفرینان، به‌اختصاصی افرادی که به جستوجو ورود به بازار آسیا می باشند، بدل کرده است.

شهرت این سرزمین به علت سهولت انجام تجارت یک مزیت بزرگ است که با فرآیندهای عملیاتی ساده آن، کسب‌و‌کارها را جذب خود می‌کند. موقعیت سنگاپور در آسیای جنوب شرقی و نیز دسترسی عالی به بازارهای همسایه جذابیت این سرزمین را به‌گفتن یکی از بهترین مناطق برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار افزایش می‌دهد.

نوآوری در قسمت‌هایی همانند فناوری و فین‌تک، تمرکز مهم در سنگاپور است. ابتکارات دولت برای تشویق رشد کسب‌و‌کار و جذب اندوخته‌گذاری خارجی، همراه با فضای سیاسی باثبات و سیستم قانونی شفاف، به جذابیت سنگاپور برای مشاغل تازه می‌افزاید.

سنگاپور نیروی کار زیاد ماهر و تحصیلکرده و مسلط به زبان انگلیسی دارد؛ درنتیجه این سرزمین را برای طیف وسیعی از صنایع ایده‌آل می‌کند. این ترکیب از مزایای استراتژیک حالت سنگاپور را به‌گفتن یکی از بهترین کشورها برای اغاز یک تجارت تازه به‌طور باورنکردنی محبوب کسب‌وکارها قرار داده است.

  کانادا: یک مقصد تجاری پایدار و دلپذیر

شاخص‌های ارامش سیاسی، اقتصاد قوی و تنوع فرهنگی غنی در کانادا بالاست. از این رو به‌گفتن یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار شناخته شده است. این عوامل محیطی امن و پویا را برای مشاغل و کارآفرینان سراسر جهان تشکیل می‌کند.

یکی از جنبه‌های کلیدی جذابیت کانادا، ضمانت آن به نوآوری‌های تکنولوژیکی است. سیاست‌های پیشرو این سرزمین درخصوص حمایتاز قسمت‌هایی همانند هوش مصنوعی و فناوری پاک، کانادا را بدل به مرکزی برای کسب‌وکارهای پیشرفته کرده است. جامعه چندفرهنگی  این سرزمین چشم‌انداز مشاغل خود را گسترده‌تر می‌کند و محیطی متنوع و فراگیر را برای شهروندان فراهم می‌آورد.

موقعیت استراتژیک کانادا، به‌اختصاصی نزدیکی آن به بازار ایالات متحده، همراه با توافق‌نامه‌های تجاری مهم همانند توافق‌نامه تجارت آزاد بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا، دسترسی کسب‌و‌کارهای کانادایی را به یکی از بزرگترین بازارهای جهان فراهم می‌کند.

این کار، همراه با رویکرد استقبال از توانایی های بین‌المللی، کانادا را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی بدل ساخته که به جستوجو اغاز یا گسترش تجارت خود می باشند. به علاوه، دولت کانادا مشوق‌ها و پشتیبانی‌های مختلفی برای استارت‌آپ‌ها اراعه می‌کند که به پرورش اکوسیستم کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند.

  دانمارک: آماده برای استارت‌آپ‌های تجاری

دانمارک به علت فرآیند راه‌اندازی آسان کسب‌و‌کار، اقتصاد نوآورانه و نیروی کار ماهر، به‌گفتن یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی یک تجارت شناخته‌‌شده است. این سرزمین به علت رویکرد مستقیم به عملیات تجاری، افت تشریفات اداری و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کارها شهرت خوبی در دنیا دارد.

یکی از جذابیت‌های مهم دانمارک، تمرکز آن بر قسمت‌هایی همانند فناوری سبز و فناوری اطلاعات است که زمان‌های بسیاری را برای مشاغل پیشرفته فراهم می‌آورد. علاوه بر این، ضمانت دانمارک به گسترش پایدار، مزیت بزرگی برای شرکت‌های متمرکز بر محیط زیست است.

نیروی کار دانمارکی تحصیلات عالی داشته و مسلط به زبان انگلیسی است. علاوه بر آن موقعیت دانمارک برای دسترسی آسان به بازارهای اروپایی این سرزمین را به یک انتخاب استراتژیک برای گسترش تجارت تبدیل می‌کند. از نظر مالی، سیستم مالیاتی دانمارک دلنشین و حمایتکننده استارتاپ‌ها است.

این سرزمین مقررات تجاری شفاف و کارآمد دارد و بازار کار آن منعطف است، در نتیجه کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی کارگران را استخدام و حتی اخراج کنند. مولدترین نیروی کار هم در این سرزمین اروپایی وجود دارد و به شرکت‌های تجاری اجازه می‌دهد که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۳۶۵ روز سال را کار کنند.

  ایالات متحده: سرزمین زمان‌های بی‌آخر

ایالات متحده با بازار گسترده و فرهنگ نوآورانه خود، بدون شک یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی یک تجارت تازه است. روحیه کارآفرینی در ایالات متحده عامل مهمی برای موقعیت آن به‌گفتن یک اقتصاد پیشرو است.

این کار را یک اکوسیستم قوی از اندوخته‌گذاران، محیط پرورشی قوی و سیستم قانونی که به شدت از مالکیت معنوی محافظت می‌کند، حمایتمی‌کند، این چنین اکوسیستمی برای کسب‌وکارها در عرصه‌های خلاقانه و فناوری زیاد مهم است.  مزیت کلیدی دیگر ایالات متحده بازار مصرف بزرگ و متنوع آن است.

ایالات متحده با جمعیتی بیشتر از ۳۳۰ میلیون نفر، مخاطبان گسترده‌ای را برای مشاغل فراهم می‌آورد که امکان رشد قابل توجهی دارند. از سویی ایالات متحده نیروی کار زیاد ماهر، زیرساخت‌های پیشرفته و مشوق‌های دولتی تعداد بسیاری در صنایع کلیدی دارد.

  هنگ‌کنگ: مرکز تجاری استراتژیک

موقعیت استراتژیک هنگ‌کنگ در آسیا و سیاست‌های حمایتکننده کسب‌وکار، آن را در بین بهترین کشورها برای راه‌اندازی یک کار تجاری قرار می‌دهد. این منطقه محیط مالیاتی مناسبی دارد که برای مشاغلی که مقصد آنها بهینه‌سازی سود است، الزامی است و از سویی دسترسی به بازارهای در حال گسترش آسیا آن را به انتخابی ایده‌آل برای گسترش جهانی مشاغل تبدیل می‌کند.

هنگ‌کنگ متعهد به تجارت آزاد با یک سیستم حقوقی قوی است و نیز همراهی سیاست‌های آن با حداقل مانع ها اداری برای اندوخته‌گذاری خارجی، محیطی خوشایند برای کارآفرینان تشکیل می‌کند.

موقعیت جغرافیایی استراتژیک هنگ‌کنگ، دسترسی آسان به اقتصادهای بزرگ آسیایی را فراهم می‌کند؛ نقش سیستم‌های حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌های مالی در کلاس جهانی را در این خصوص نباید نادیده گرفت. علاوه بر این، نیروی کار متنوع و ماهر در هنگ‌کنگ دارایی قابل‌توجهی برای هر شرکتی ا‌ست که به جستوجو تشکیل یا گسترش فعالیت‌های خود در آسیا است.

به‌طور کلی، محیط کسب‌و‌کار مطلوب هنگ‌کنگ، همراه با حمایتدولت از استارت‌آپ‌ها، آن را به‌گفتن مقصد برتر برای رشد تجارت جهانی قرار می‌دهد.

دسته بندی مطالب
خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا